Mapa
Odwiedź
Oficjalny portal Royal Opera Festival
Fotografie na stronie SJ-Fotografia
Zdjęcia z Oper pochodzą z Festiwalu
w Bad Wildbad i są wykorzystane
dzięki uprzejmości Jochena Schönlebera.
Francesca Pusceddu
Włoska sopranistka Francesca Pusceddu urodzona na Sardynii w 1994 roku.
Rozpoczęła studia muzyczne jako skrzypaczka w Państwowym Konserwatorium w Cagliari w 2015 roku. Śpiewu uczyła się u Bernadette Manca di Nissa, śpiewała także we Włoskim Chórze Młodzieżowym. W 2019 roku ukończyła z wyróżnieniem śpiew w Prins Claus Conservatorium w Groningen, w klasie Hanneke de Wit, u której kontynuowała naukę pod kierunkiem Margreet Honig, dołączając do prestiżowej Holenderskiej Akademii Opery Narodowej w Amsterdamie.
Jako solistka występowała w Holandii, Włoszech i Maroku, między innymi w Muziekgebouw, Concertgebouw, De Spiegel, Teatro Comunale di Sassari, Auditorium Cagliari i Théâtre National Mohammed V w Rabacie, z przez orkiestry i zespoły kameralne.
Francesca zadebiutowała w operze w 2017 roku rolą Musetty w Cyganerii G. Pucciniego w reżyserii Sybranda van der Werfa. W recenzji del Dagblad van het Noorden napisano: „Francesca Pusceddu skradła show w swojej pierwszej roli słodkiej, a czasem wybuchowej Musetty”.
Wykonywała role Clorindy w Kopciuszku G. Rossiniego, Beth w Kobietkach M. Adamo, La Fée w Cendrillon Viardota, Adeli w Zemście Nietoperza Straussa, Lauretty w Gianni Schicchi G. Pucciniego, Valencienne w La Vedova Allegra F. Lehára, Zerliny w Don Giovannim W.A. Mozarta.
W 2019 roku została wybrana do Programu Młodych Artystów „Jonge Grote Zangers”, dzięki któremu zaproszona została do występu podczas otwarcia koncertu Christiana Gerhahera w Muziekgebouw w Amsterdamie.
W tym samym roku wygrała przesłuchanie Ente Marialisa de Carolis jako najlepiej rokująca, wschodząca sardyńska wokalistka.
Oprócz przedstawień operowych, repertuar koncertowy artystki obejmuje takie dzieła, jak Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Mesjasz G.F. Haendla, Missa Sacra R. Schumanna, Les sept paroles du Christ en Croix C. Francka i inne, ale także współczesny repertuar koncertowy.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak Karel Deseure, Sergio Alapont i Antony Hermus oraz reżyserami: Renato Bonajuto, Paolo Gavazzeni, Piero Maranghi, Andrea Merli, Sybrand van der Werf, Dirk Schmeding.
W 2023 roku Francesca była jedną z finalistek międzynarodowego konkursu SOI Fiorenza Cedolins. W tym samym roku zadebiutuje w Polsce i Niemczech jako Berta w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
Marco Alibrando
Włoski dyrygent operowy, Marco Alibrando, zadebiutował w wieku 24 lat we Florencji. Występował na Festiwalu Rossini in Wildbad, na Festiwalu Operowym Rossiniego w Pesaro oraz na Festiwalu w Spoleto.
Początkowo studiował grę na fortepianie w konserwatorium w Mesynie, następnie kontynuował studia magisterskie z dyrygentury i kompozycji, które ukończył z najwyższym wyróżnieniem w Conservatorio G. Verdi di Milano, gdzie dyrygentury orkiestrowej uczył się pod kierunkiem A. Foglianiego, G. Gelmettiego, L. Köhlera, G. Nosedy, D. Renzettiego i G. Lanzetty.
Ostatnie i nadchodzące wydarzenia ważne w kalendarzu artysty to spektakle operowe w Nederlandse Reisopera, Deutsche Oper am Rhein, Palermo, Benevento, Novara, Sassari, koncerty symfoniczne z Orchestra della Fondazione Arena di Verona, Orchestra del Teatro Massimo Bellini di Catania, Orchestra del Teatro Massimo di Palermo, Orchestra da Camera Fiorentina, Orchestra Filarmonica Campana, Orchestra del Teatro Olimpico di Vicenza, Filarmonica Settenovecento di Rovereto, „laVerdi” z Mediolanu, Orchestra del TVE z Mesyny, Orchestra del Teatro F. Cilea z Reggio Calabria, Orchestra Talenti Musicali z Fondazione CRT i Filarmonica z Festival Settenovecento w Rovereto.
Od 2021 roku jest dyrektorem muzycznym VoceAllOpera w Mediolanie, a także pierwszym dyrygentem Orkiestry Toscana Classica od 2018 roku.
Po debiucie operowym w 2012 roku na Festiwalu Rossini w Wildbad, powraca do Schwarzwaldu, po raz pierwszy wystąpi również w Krakowie podczas Royal Opera Festival w Krakowie dyrygując Gli arabi nelle Gallie Giovanniego Paciniego.
Katarzyna Guran
Jest absolwentką OSM II st. w Przemyślu w klasie skrzypiec a także PSM II st. w klasie śpiewu dr Olgi Popowicz. W 2013 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na wydziale wokalno – aktorskim w klasie śpiewu dr Ewy Wolak. Swój warsztat wokalny doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem znakomitych profesorów. Kameralistka i solistka Filharmonii Krakowskiej. Koncertowała z licznymi orkiestrami scen polskich a także brała udział w wielu festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. W 2010 r. zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Parsifala” Ryszarda Wagnera, pod dyrekcją Gabriela Chmury jako jedna z Kobiet Kwiatów. W 2012 r. wystąpiła w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta w roli Papageny wystawianym w Operze Krakowskiej. Jako solistka i kameralistka dokonała licznych nagrań z muzyką dawną oraz współczesną. Od 2014 r. współpracuje z Teatrem Muzycznym „IWIA” gdzie występuje w spektaklach i rewiach operetkowych. Od 2015 roku współpracuje z Męskim Oktetem Wokalnym Filharmoników Krakowskich. W 2019 oraz w 2021 roku wystąpiła w spektaklu operowym „Cassandra & Just” w reżyserii Tomasza Cyza realizowanym w ramach festiwalu Opera Rara. Artystka z powodzeniem wykonuje muzykę Stanisława Moniuszki. Odbyła liczne recitale pieśni m.in. Inaugurowała Rok Moniuszkowski w Ciechanowie, realizowała partie Zofii w operze „Halka”. W 2022 r. podczas Royal Opera Festival wykonała tytułową rolę w operze „Adina” G. Rossiniego w reżyserii Joechena Schönleber (dyrygent Luciano Acocella). Wzięła udział w Festiwalu Rossini in Wildbad 2022r, gdzie otrzymała dwa stypendia oraz miała możliwość zaprezentowania się w np. w roli Bèbè w operetce „Offenbach chez Rossini”. Wokalistka zespołu „Nocą Umówieni”. Członkini sekstetu wokalnego „Sei Terre”.
Francesco Bossi
Włoski baryton, w 2022 roku ukończył studia wokalne w Mediolanie w Civica Scuola di Musica Claudio Abbado z najwyższymi ocenami i wyróżnieniem.
Obdarzony wyjątkowymi zdolnościami scenicznymi i głosem o znakomitej strukturze zadebiutował w 2018 roku jako Leporello w Don Giovannim W.A. Mozarta. Wykonywał również inne mozartowskie role, wśród najważniejszych Rola Tytułowa Don Giovanniego, Figara z Wesela Figara i Don Alfonsa z Cosi fan tutte.
W repertuarze ma role Fiorella i Figara w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Malatesty z Don Pasquale G. Donizettiego, Schaunarda w Cyganerii G. Pucciniego i Marco w Gianni Schicchi.
Obok ról operowych wykonuje również koncerty muzyki sakralnej i świeckiej, szczególnie chętnie interpretując kameralne kompozycje M. Ravela i F. Poulecna.
Oprócz działalności solowej współpracuje z różnymi chórami, kieruje też działającą grupy Èuncoroparticolare oraz wykłada w Studium Musicale d'Ateneo Katolickiego Uniwersytetu Najświętszego Serca w Mediolanie.
Był finalistą lub laureatem kilku konkursów na role operowe we Włoszech – nagrody otrzymał między innymi za role Figara w Cyruliku sewilskim w konkursie Giancarlo Aliverta Voce all'Opera 2021 oraz Nagrodę Specjalną Fundacji Luciano Pavarottiego przyznaną mu przez Nicolettę Mantovani w edycji konkursu Etta i Paolo Limiti w 2021 roku.
Emmanuel Franco
Meksykańsko-holenderski baryton o wybitnych umiejętnościach aktorskich i w pełni ukształtowanym, jasnym głosie, szczególnie predysponowany do wykonywania repertuaru bel canto. Niedawno zadebiutował we Włoszech w Fondazione Teatro Coccia w Novara jako Dandini w Kopciuszku G. Rossiniego pod batutą Antonino Foglianiego oraz w Teatro Filarmonico di Verona jako Germano w La Scala di Seta G. Rossiniego.
Brał udział w Wexford Festival Opera w Irlandii, jako Mustafa w Adinie G. Rossiniego oraz jako Camillo w światowej premierze La Cucina Andrew Synnotta. Jest stałym gościem Festiwalu Operowego Bel Canto Rossini in Wildbad w Niemczech, gdzie wystąpił w kilku produkcjach, m.in. Joli-Coeur w Le Philtre, Buralicchio w L'Equivoco Stravagante i Aliprado w Matilde di Shabran.
Uczestniczył w nagraniach płytowych dla wytwórni NAXOS Music Records, współpracował ze znanymi dyrygentami, takimi jak Luciano Acocella, José Miguel Pérez-Sierra i Gianluigi Gelmetti.
W Pampelunie w Hiszpanii wystąpił jako Belcore w Napoju miłosnym z AGAO Fundación Baluarte. Zadebiutował w Niemczech w Badisches Staatstheater Karlsruhe, wykonując partię Chrabiego w Weselu Figara z Badische Staatskapelle.
Był członkiem Studia Operowego przy Opéra national du Rhin (2015-17) w Strasburgu we Francji. Niektóre najważniejsze momenty jego pobytu w Strasburgu to występy jako Le Marchand Ambulant i Dwarf Pic w Blanche-Neige, Der Zweiter Nazarener w Salome, Bruschino Padre w Il Signor Bruschino, Figaro w Cyruliku sewilskim G. Paisiello i Le Fou w nowej produkcji Cendrillon. Występował także jako Gran Sacerdote w Idomeneo, Slook w La Cambiale di Matrimonio i jeden z Deputati Fiamminghi w nowej produkcji Roberta Carsena Don Carlo pod batutą Daniele Callegari.
W Meksyku występował jako Figaro w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Sharpless w Madama Butterfly G. Pucciniego z Tijuana Opera Company, Don Parmenione w L'Ocassione fa il ladro G. Rossiniego i Germano w La Scala di Seta G. Rossiniego z ProOpera oraz Belcore w L’Elisir d'Amore G. Donizettiego z Orquesta Sinfónica del Estado de México.
Do najważniejszych jego osiągnięć w Stanach Zjednoczonych należą występy jako Ping w Turandot i Manuel w La Vida Breve z West Bay Opera oraz Prince Yamadori w Madama Butterfly z Livermore Valley Opera. Repertuar koncertowy i oratoryjny Emmanuela obejmuje Lieder eines fahrenden Gesellen G. Mahlera, Carmina Burana C. Orffa, Weihnachtsoratorium J. S. Bacha, Requiem i Krönungsmesse W. A. Mozarta oraz Misa Tango Luisa Bakalova.
Emmanuel uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie śpiewu w Konserwatorium Muzycznym w San Francisco oraz tytuł magistra w Holenderskiej Akademii Opery Narodowej. Był jednym z ogólnoświatowych ćwierćfinalistów konkursu Plácido Domingo OPERALIA 2016 w Guadalajarze w Meksyku.
Camilla Carol Farias
Ugruntowana od trzydziestu jeden lat pozycja festiwalu na mapie kulturalnej Niemiec i Europy. Festiwal jest jednym z dwóch najważniejszych wydarzeń poświęconych twórczości Rossiniego na świecie, a jego najwyższa ranga artystyczna niezaprzeczalna. Festiwal odbywa się w przepięknym, położonym w Szwarzwaldzie kurorcie zdrojowym – Bad Wilbad (land Badenii-Witenbergii). Dyrektorem Generalnym Festiwalu jest znany w Europie niemiecki reżyser Jochen Schönleber, Dyrektor Artystyczny to znakomity Antonio Fogliani, wiodący obecnie na świecie dyrygent włoskiej opery. Światowej sławy soliści.